Polska - Śląskie - Bieruńsko Lędziński
2022-10-04     Edwina, Rosławy, Rozalii     "Kiedy wszyscy zdołają ujrzeć piękno życia, wtedy po raz pierwszy cały świat będzie szczęliwy" - Stratis Myrivilis    
















jesteś w :
Strona główna |E-URZĄD |TRYB ZAŁATWIENIA SPRAW

 

PODSTAWY PRAWNE
 
Podstawowym aktem prawnym regulującym sposób załatwiania spraw w Urzędzie jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
 
KARTY USŁUG

Dla ułatwienia Klientom załatwiania spraw opracowano karty informacyjne usług wraz z drukami wniosków. Karty informacyjne usług dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w Poszczególnych referatach Urzędu Gminy w godzinach:
 
Poniedziałek : 7.30 – 17.00 
Wtorek-czwartek: 7.30 – 15.30 
Piątek: 7.30 – 14.00
 
 
KLIENT W URZĘDZIE

Każdy ma prawo żądać szczegółowych informacji o wszystkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na ustalenie jego praw i obowiązków, będących przedmiotem prowadzonego postępowania administracyjnego. W razie jakichkolwiek wątpliwości, Klient ma prawo zwrócić się o wyjaśnienie, zaś Urząd ma obowiązek ich udzielenia.
 
TERMINY ZAŁATWIANIA SPRAW (Dział I Rozdział 7 k.p.a.)
 
  • Niezwłocznie załatwiane są sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę postępowania administracyjnego, lub w oparciu o fakty i dowody.
  • Nie później, niż w ciągu miesiąca, następuje załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
  • Nie później, niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, załatwiane są sprawy szczególnie skomplikowane.
  • W ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania załatwiane są sprawy w postępowaniu odwoławczym.
  • O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zgodnym z Kodeksem Postępowania Administracyjnego należy zawiadomić strony postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
 
WYMAGANE DOKUMENTY

Przed złożeniem wniosku należy upewnić się, jakie dokumenty powinny być załączone. Szczegółowych informacji udzielą pracownicy poszczególnych Referatów.


OPŁATY

Opłat dokonujemy w Kasie Urzędu, czynnej codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania lub przelewem na konto BS Tychy 80 8435 0004 0000 0000 4444 0002 


ODWOŁANIA

Decyzje wydane przez Urząd zawierają informacje o przysługującym trybie odwoławczym wraz ze wskazaniem organu do którego można się odwołać.

SKARGI I WNIOSKI

Każdy ma prawo składać skargi i wnioski w związku z działalnością Urzędu. W sprawach skarg i wniosków Wójt przyjmują mieszkańców:
-       I Poniedziałek miesiąca:  od  15.00 do 16. 00,
-       Pozostałe poniedziałki:  od  07.30 do 09. 00
Uzgadnianie terminu i godziny spotkania następuje telefonicznie lub osobiście z osobą obsługującą sekretariat tel. 32/ 2189366.
 
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
  • zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań,
  • naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
  • a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
 
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
  • sprawy ulepszenia organizacji,
  • wzmocnienia praworządności,
  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
  • ochrony własności.
 
31-08Archiwalne numery gazety
27-02Kontakt - Nasza Rodnia








IAP Portal - (C)opyright by Interaktywna Polska    ||    Webmaster :::: UG Bojszowy
Odwiedzin |